Zwiedzaj Bydgoszcz tramwajem wodnym

bieszczady

solina

pieniny

szczawnica

kroscienko

Sezon żeglugowy w roku 2015 rozpoczął się 1 maja 2015, zaś jego planowe zakończenie zaplanowane jest na 6 września 2015. W okresie żeglugowym 2015, z uwagi na remont Śluzy Miejskiej trasa Szlakiem Śluz nie zostanie uruchomiona. W zamian uruchomiona zostanie trasa Wschodnia, pozwalająca dopłynąć do Brdyujscia. Na uwagę zasługują jednostki pływające, które obsługują trasy tramwaju wodnego. Linia „Słoneczna” obsługiwana jest statkami o napędzie solarnym, zaś linia „Wschodnia” obsługiwana jest zabytkowym statkiem m/s Bydgoszcz. Przystanek początkowy dla wszystkich tras umiejscowiony jest na Rybim Rynku. Bilety na rejsy sprzedawane są na pokładzie statków przez umundurowana załogę. Opłata za przejazd na wybranym kierunku trasy obowiązuje do ostatniego przystanku określonego w rozkładzie jazdy zgodnie z obowiązującym cennikiem. Aktualny rozkład rejsów oraz rezerwacje sprawdzić możesz na stronie www.zdmikp.bydgoszcz.pl, w zakładce „Bydgoski Tramwaj Wodny”.

Okres żeglugowy:

Linia Słoneczna funkcjonuje od 01.05.2015r do 6.09.2015r,
Linia Wschodnia funkcjonuje od 3.07.2015r do 30.08.2015r.

Kierunek: WYSPA MŁYŃSKA – ASTORIA – WYSPA MŁYŃSKA – LINIA „STAROMIEJSKA”
Przystanki: Wyspa Młyńska – WSG – Astoria – Wyspa Młyńska
Czas pełnego rejsu: 75 minut, bilet ulgowy: 2,5zł, bilet normalny: 5zł

Podróż Bydgoskim Tramwajem Wodnym rozpoczynamy z Wyspy Młyńskiej. Tuż przed pierwszym z mostów na tej trasie – Staromiejskim im. Jerzego Sulimy-Kamińskiego – dostrzeżemy nietypową rzeźbę unoszącą się kilka metrów ponad taflą wody. Zaprzeczające prawom fizyki dzieło sztuki przedstawia postać linoskoczka trzymającego w jednej ręce tyczkę, a w drugiej strzały. Rzeźba została odsłonięta 1 maja 2004 roku dla upamiętnienia przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. Po przepłynięciu pod mostem naszym oczom ukazuje się budynek Opery Nova, Jaz Farny z 1899 roku oraz Katedra Bydgoska pw. św. św. Marcina i Mikołaja (1460-1502).

Kolejnym z mijanych miejsc jest Wyspa Młyńska – zielona enklawa z rozrzuconymi na jej terenie zabytkowymi obiektami. Większość z tych budynków spełnia obecnie funkcje muzealne. I tak np. w stojącym nad samą Brdą Białym Spichrzu z 1789 roku mieszczą się zbiory archeologiczne. Największym obiektem na wyspie, doskonale uzupełniającym jej niepowtarzalny klimat, są Młyny Rothera. Historia obiektu – dawnych młynów zbożowych – sięga pierwszej połowy XIX wieku.

Najważniejszym punktem rejsu, podczas którego podziwiamy wodny pejzaż miasta, jest śluzowanie. Na śluzie miejskiej z 1915 roku statek podnoszony jest o 3,5 metra w górę. Zabytkowy obiekt inżynieryjny umożliwia pokonywanie przez jednostki pływające różnicy poziomów wody, spiętrzonej za pomocą jazów znajdujących się na terenie Bydgoszczy.

Najciekawszym budynkiem, którzy dostrzeżemy z pokładu Tramwaju Wodnego na tym etapie podróży jest budynek byłej Dyrekcji Pruskiej Kolei Wschodniej. Jeden z najokazalszych gmachów w mieście zbudowany został w roku 1889 w stylu manieryzmu niderlandzkiego. Ceglany budynek zdobiony jest bogatym detalem kamieniarskim.

Przystanek tramwaju wodnego znajduje się tuż przy moście Królowej Jadwigi. Chociaż w Bydgoszczy znajduje się ponad 30 różnego rodzaju mostów i kładek, to właśnie ten uznawany jest za najważniejszy w mieście. Swoją popularność zawdzięcza nie tylko swojemu efektownemu wyglądowi, lecz również bydgoskiemu pisarzowi Jerzemu Sulimie – Kamińskiemu, autorowi epopei pt. „Most Królowej Jadwigi”. Jednoprzęsłowa przeprawa zdobiona pięknymi latarniami oraz kutymi barierkami z herbem miasta oddana została do użytku 25 sierpnia 1913 roku.

Noclegi, Tanie noclegi

Możliwość komentowania jest wyłączona.